60歳からITエンジニアを目指す無謀なブログ

60歳で定年し、職種を変更してIT技術者を目指すブログです。

8月16日 日記 一社目落ちました!

本日メールにて1社目(A社)から以下のようなメールが来ました。

Hi xxxxx,

 

Thank you for applying to the role of  yyyyy,

 After careful consideration of your application against the requirements of the role, we’ve made the decision not to take your application further, on this occasion.

Although, we didn’t get the chance to meet with you - if you keep an eye on our careers site, maybe that will change in the future. You can also sign up for our Job Alerts at the link below:

と英語なのであっさりとしていて、それほどショックでもありません。

絶対ダメだろうと思っていたので、2社目にちょうど本日応募を出したところです。

その2社目も結構ミニマムの経験値レベルが高くて、どうしようかと思いましたが、

出さないことには進まないので出してみました。

面接までも行かないので、長丁場は覚悟します。